De eerste indrukken - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Meta Duijvenboden - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Meta Duijvenboden - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Door: Meta

Blijf op de hoogte en volg Meta

09 Februari 2017 | Tanzania, Moshi

Ik ben Er! De vlucht verliep prima. Ik hadden een hele rij mete drie stoelen voor mij alleen. Mooi zicht op de Alpen en later op de woestijn. 8000 kilometer van Huis! Kilimanjaro islam vergelijkbaar met vliegveld Rotterdam, alleen duurt hier alles veel langer. Amsterdam stond met naambord te wachten en in het donker, linksrijdend reden we naar Kitoli home. Amsterdam sprak wel engels, maar heel snel en met een enorm accent, zodat ik telkens moest vragen wat hij zei.:) na een half uur maar opgegeven om te converseren. Bob islam hier de beheerder en die spreekt en verstaat beter engels, alhoewel.... ik wilde graag water kopen vanmorgen en vroeg aan hem waar ik dat kon kopen. Vervolgens ,nam hij mij en zijn halve familie (maar daarover later meer) mee in zijn auto. Toen we in de auto zaten wasmachine hij zijn sleutel kwijt en ging weer naar buiten. Ik bleef achter met twee kinderen, 2 en 3 jaar oud. Het duurde ongeveer een half uur en ik probeerde de kinderen te entertainen. Dit lukte maar gedeeltelijk totdat ik de foto van mijn kleinkinderen liet zien. Daar keken ze uren naar en ik moest steeds hun namen herhalen. Enfin, eindelijk de sleutel en de rest van de familie weer in de auto. Over hobbelige zandwegen naar het ziekenhuisterrein waar bob ging tanken en er tevens een brommer stil stond met achterop een man met dwars over zich heen een heel varken. Bij het ziekenhuis kon ik dollars wisselen in Tanzania se shilling. Vervolg3ns dacht ik dat we water gingen kopen, maar hij zette eerst op verschillende plekken zijn familieleden af en reed toen naar een terrein waar volgens hem een goed restaurant zat. Hij zei dat hij me over een uur weer op zou halen. Zo kwam het dus dat ik geheel onverwacht in een heel leeg restaurant om 12.00 ''s middags kip en patat zat te eten. Gelukkig hadden ze daar ook water. De 1,5 literfles heb ik maar meegenomen. Na het eten wilde ik graag koffie (mijn benzine) maar dat ging niet helemaal goed, want waar kwam de aardige serveerster mee aan? ? Met bier!!! En dat lust ik toch echt niet. Verder echt wennen aan de warmte.32 graden. Mijn kamer in prima, alleen trekt de wc niet door omdat er geen water in zit, maar dat schijnt vandaag verholpen te worden. Wanneer de ventilator aanstaat is er verder geen stroom omdat die teveel verbruikt, de tv staat er wel maar doet het ook niet.
Maar mijn kamernummer islam 108. Net als mijn huisnummer in Nederland.
Dat moet goed komen

  • 09 Februari 2017 - 13:56

    Fenje:

    daniel zit ademloos te luisteren als ik je voorlees

  • 09 Februari 2017 - 14:06

    Meta Van Duijvenboden:

    De automatische tekstaanvulling werkt te goed

  • 09 Februari 2017 - 15:43

    Marijke:

    Hoi Meta,

    Blij dat je goed bent aangekomen, nu maar wennen. Het is hier erg koud en grijs. Groet Marijke

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Moshi

op avontuur:)

Recente Reisverslagen:

16 December 2017

terug

10 December 2017

dubbel

02 December 2017

Vakantie?

26 November 2017

Au en oh!

18 November 2017

armoede
Meta

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 13710

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2019 - 26 November 2019

Haidistrict

08 Februari 2017 - 14 Maart 2017

Moshi

Landen bezocht: