Dikdik - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Meta Duijvenboden - WaarBenJij.nu Dikdik - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Meta Duijvenboden - WaarBenJij.nu

Dikdik

Blijf op de hoogte en volg Meta

06 Maart 2017 | Tanzania, Moshi

Wat een ongelofelijk mooi land is dit. Onbegrijpelijk dat een land met zoveel natuurschoon en zoveel potentie zo arm blijft. Is allemaal een kwestie van politiek en macht. Zaterdagmorgen vroeg opgehaald met een echte safariauto en op weg naar tarengire nationaal park. Het is een flink eind rijden, niet in km. maar de wegen zijn niet superbest. Een prachtig park, met veel olifanten, giraffes, apen en allerlei antilope soorten. De kleinste antilope soort heet dikdik en waren overal om me heen. Aangezien het Dick zijn verjaardag was, leek het wel alsof de dikdik wilden zeggen:" ik ben er nog" het was symbolisch alsof hij met me meereisde. Natuurlijk hadden ik hem liever in het echt bij me gehad, maar hij zit voor altijd in mijn hart. Geslapen in een lodge en de volgende dag naar de ngorongorogo krater. Hierin leven naast de masai naar schatting 25.000 grote zoogdieren. De krater staat op de unesco werelderfgoedlijst. De schoonheid van dit gebied valt niet te beschrijven. Alle superlatieven schieten te kort. Ik werd emotioneel van de schoonheid en het schrille contrast met de omstandigheden waarin de meeste Tanzania en leven. Ik heb leeuwen, nijlpaarden, gnoes, buffels, en heel veel zebra,'s gezien. Het was in een woord geweldig. Daarna ook nog een bezoek gebracht aan een masai dorp. In dit dorp woonde een familie. Een man heeft ongeveer 7 vrouwen. Er werd een traditionele welkomstdans voor ons gedaan en we werden rondgeleid door het dorp. Buiten de omheining van het dorp staat het schooltje. Ik werd er mee naar toe genomen en heb met de kinderen geteld en een liedje gezongen. Ook met de vrouwen meegedanst en uitgenodigd om terug te komen om les te geven. In dit schooltje was helemaal niets, ook geen schoolbord. De kinderen schrijven met stokjes in het zand. Toen weer de lange rit terug naar moshi. Heen en weer geschud en in het donker over onverlichte wegen, met tegenliggers die het niet zo nauw nemen. We waren ,'s ochtends om half 7 vertrokken en ik was om 20.30 , enigsinds gebroken, weer terug. Vandaag overal spierpijn en spijbel ik een dagje van school om een beetje bij te komen. Maar het was een fantastische ervaring.!!!!!

  • 06 Maart 2017 - 19:00

    Thomas:

    Lieve oma,
    Ik vind het jammer dat je weg bent. Maar zo te zien aan de foto's heb je het leuk. Bij de school hebben ze geen eens muren.
    Thomas

  • 08 Maart 2017 - 21:45

    Sonja En Dick:

    Hoi Meta,nog 1week en dan is het avontuur voorbij!je hebt veel meegemaakt en gezien van het land!
    safari was een belevenis dat moet je gezien hebben!
    er is inderdaat nog veel te doen om de gewone mensen [kinderen]te onderwijzen!!
    zo te lezen ga jij weer terug hé?je missie is nog niet volbracht!!
    Meta geniet van je laatste dagen,sterkte en alvast een goede terug reis,
    liefs,Sonja en Dick

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Moshi

op avontuur:)

Recente Reisverslagen:

16 December 2017

terug

10 December 2017

dubbel

02 December 2017

Vakantie?

26 November 2017

Au en oh!

18 November 2017

armoede
Meta

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 13712

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2019 - 26 November 2019

Haidistrict

08 Februari 2017 - 14 Maart 2017

Moshi

Landen bezocht: