Halloween en meer - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Meta Duijvenboden - WaarBenJij.nu Halloween en meer - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Meta Duijvenboden - WaarBenJij.nu

Halloween en meer

Blijf op de hoogte en volg Meta

05 November 2017 | Tanzania, Moshi

Alles gaat hier goed. Ik ben al helemaal weer gewend aan alles en heb een aardig ritme te pakken. Sommige dingen blijven en zijn hier onuitsprekelijk vermoeiend, maar tot nu toe sla ik me overal doorheen. Op school gaat alles langzaam steeds beter. De kinderen genieten van alle nieuwe dingen en willen steeds meer leren. De leidsters blijven soms een punt van zorg. Op hun mobieltje kijken is soms interessanter als werken met de kinderen. Toch doen ze wel hun best en nemen veel dingen over. Van de week hadden de kinderen een nieuw spelletje, er liep een grote schorpioen buiten en met een stokje werd het beest opgejaagd tot hij uiteindelijk op zijn rug lag. Door zijn harde bast en door het slaan met de stokjes werd hij een soort tol. Hij tolde in het rond en de kinderen hadden de grootste lol. Totdat hij zich vastbeet in een mouw van één van de kinderen, toen was het gillen. Hij werd er weer afgeslagen en bleef zo versuft zitten dat ik een foto kon maken. Ook vonden we nog een grote groene slang, die werd vakkundig afgemaakt door de tuinman. We hebben geplakt met de plakstiften uit Nederland en ze vonden het weer helemaal geweldig. Maandag gaan we kijken wat ze nog weten van de kleuren en vormen. Dat was nog best heel moeilijk voor ze en ik denk dat ik daar nog een weekje mee door ga. Maandag ga ik ook tik tak spelen. Vrijdag avond was dus de Halloween avond. Er zijn zeker 200 kinderen geweest. Er waren drie locaties die ze konden bezoeken en ik stond dus in een huis, waar de psychiatrische kliniek was. In de eerste kamer lagen vier patiënten op de tafel en vier doctoren waren aan het opereren. Met strijkijzers een elektroshock, met een accu oplader en een appelboor enz. Dan moesten ze door het hele huis heen lopen, waar in verschillende kamers allerlei enge patiënten lagen en zetten die de kinderen aan het schrikken moesten maken. Wat een lekker zooitje ongeregeld was dat. Mijn schone taak was om het geheel aan te sturen, de mensen binnen te laten in kleine groepen en zorgen dat alles goed verliep. Pfff, wat een werk zeg, ik was ’s morgens ook nog naar school geweest en was dus zaterdag compleet uitgeteld. Alleen maar geslapen en wat gelezen. Nu weer hard aan het werk om de komende week voor te bereiden. Als het goed is ga ik vanaf volgende week ook naar de andere school. Dat is één klas met 52 kinderen. Ik heb wel besloten als me dat teveel wordt om me te concentreren op het schooltje waar ik nu ben. Beter één goed, dan twee half. De kinderen willen elke dag gym, want dat vinden ze geweldig. Alleen zijn bewegingslessen niet mijn sterkste kant, dus als jullie nog ideeën hebben, graag!.
Vandaag mijn huisje een beetje opgeruimd en de was gedaan. Straks nog even wat boodschappen doen en dan ga ik lekker uit eten.


  • 05 November 2017 - 12:09

    Marijke:

    Hoi Meta,

    Blij dat het goed met je gaat. Hier gaat alles goed, nog gefeliciteerd met Thomas. Ik wens je nog veel plezier met je kindertjes, doe rustig aan. Tot de volgende keer. XXXX Marijke

  • 05 November 2017 - 18:25

    Dekkertjes:

    Hi Meta! Wat een belevenissen en wat een druk leven. Isabeau zegt dat trefbal toch het makkelijkste en leukste is.. elkaar lekker afgooien. Mijnenveld is ook leuk, blijven zitten als je geraakt bent door de bal.. pas als je iemand getikt hebt of je hebt de bal kunnen afpakken uit zittende positie, ben je weer aan de beurt. Veel succes meta! Geweldig hoor je tomeloze inzet. Denk ook Eem beetje aan jezelf. Heel veel liefs uit het Haagje. X Daphne

  • 08 November 2017 - 09:59

    Marije:

    Ha meta, dat lijkt me geen schorpioen.Die hebben zo'n lange staart met een stekel eraan. Veder blijf ik vol bewondering voor je inspanningen voor de kinderen. Liefs!

  • 12 November 2017 - 10:46

    Fardiyah:

    Hoi Meta, de afbeelding is een gewone mestkever. Die blijven met een pootjes ook wel in stof haken. Met een schorpioen wil je niet 'spelen'. Die zijn erg gevaarlijk/giftig als ze je steken.

  • 12 November 2017 - 11:03

    Fardiyah:

    W.b. gymnastiek zomaar wat ideetjes from the top of my head, maar die heb jij vast ook al bedacht?
    Hoofd, schouders, knie en teen.
    Op muziek bewegen en meedoen wat de juf laat zien (maar misschien niet jouw ding in die hitte?).
    Cirkel(s) op de grond maken. In de cirkel springen (als jin klapt), uit de cirkel springen of stappen. Om de cirkel heen: kruipen, lopen, rennen, hinkelen enz. In de cirkel liggen. Bij klap weer wakker worden enz.
    Op de grond zitten twee-aan-twee met voeten tegen elkaar - handen vast - duwen+trekken (ons schuitje varen). Lol!
    Twee leidsters houden touw vast: kinderen erover heen springen, er onderdoor kruipen.
    Hippen als een vogeltje, dan weer staan met armen hoog zwaaien als de takken van een boom. Afwisselen.
    Zelf liedje maken: handen op je tenen, handen in de zij, handen op je ogen, op je ogen, op je haar. Klap klap, ik ben klaar! Iets in die trant, als variatie op ons liedje: dit zijn mijn wangetjes en dit is mijn kin, wat meer een bewegingsliedje is.
    Nou, weet niet of je er wat aan hebt. Veel succes!

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Moshi

op avontuur:)

Recente Reisverslagen:

16 December 2017

terug

10 December 2017

dubbel

02 December 2017

Vakantie?

26 November 2017

Au en oh!

18 November 2017

armoede
Meta

Actief sinds 07 Feb. 2017
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 13699

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2019 - 26 November 2019

Haidistrict

08 Februari 2017 - 14 Maart 2017

Moshi

Landen bezocht: